BALASAN MEREKA YANG MENGINGKARI PERINTAH ALLAH

Friday, April 29, 2011


Saidina Ali Radhiallahu Anhu berkata: " Saya dan Fatimah, memasuki rumah Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam ketika itu baginda sedang menangis tersedu-sedu, kemudian saya pun bertanya: Apakah yang menyebabkan tuan hamba menangis Ya Rasulullah? Baginda bersabda : Hai Ali, pada malam Isra' ku ke langit, aku telah melihat para wanita daripada umatku sedang diseksa dengan berbagai macam seksaan, itulah sebabnya aku menangis kerana menyaksikan azab mereka yang sangat berat dan mengerikan:

1. Saya melihat wanita yang digantung dengan rambutnya hingga mendidih otaknya.

2. Saya melihat wanita yang digantung dengan lidahnya, lalu air panas mendidih dituangkan kekerongkongnya.

3. Saya melihat wanita yang kedua kakinya diikat keteteknya, sementara kedua tangannya ke ubun-ubun.

4. Saya menyaksikan wanita tergantung sedangkan teteknya digigit ular dan kala jengking.

5. Saya melihat wanita berkepala babi badannya himar diseksa dengan seribu macam seksaan.

6. Dan saya meyaksikan wanita menyerupai anjing sedangkan api masuk dari mulut dan keluar dari duburnya, sementara malaikat memukul kepalanya dengan pontong api.

0 comments:

Design of Open Media | Source: Natural Blogger Template Download Created simple by Wedding Cards Singapore.